Odkaz na stránky - https://www.masnadeje.cz/
Přehled činnosti za rok 2021
Cesta po úspěšných projektech podpořených prostřednictvím MAS Naděje o.p.s.“ - shlédněte na youtube
Úspěch, který zavazuje.
Výsledky z realizace projektu NÁDRAŽÍ
Místní akční skupiny pomáhají zkvalitnit život na venkově
Článek z časopisu REPORTÉR 2/2016:
AŽD Praha koupila tratě Kopidlno–Dolní Bousov a Čížkovice–Obrnice
Společnost AŽD Praha, která vyvíjí, vyrábí a instaluje zabezpečovací, telekomunikační, informační a automatizační technologie, zejména se zaměřením na oblast kolejové a silniční dopravy, koupila od Správy železniční dopravní cesty dvě regionální železniční tratě. Jde o trať číslo 113 z Čížkovic do Obrnic za 5,7 milionů korun a trať 063 z Kopidlna do Dolního Bousova za 5,1 milionů korun. Jde tak o první prodej z vytipovaných 21 nevyužívaných železničních tratí soukromé společnosti.
I když se v médiích objevily informace o tom, že jde o velmi nízkou cenu, opak je pravdou. Obě tratě totiž musí podstoupit modernizaci, aby se na nich dalo jezdit bezpečně a především plynule sjednocením traťové rychlosti. „Plánujeme, že do každé z tratí investujeme postupně kolem 20 milionů korun. A dalších 50 milionů půjde do modernizace stávajícího zabezpečení železničních přejezdů, doplnění přejezdů v místech křížení s důležitými pozemními komunikacemi a také do vyvíjených technologií, které se budou na tratích zkoušet,“ vysvětluje generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.
Obě tratě, v celkové délce 59 kilometrů, totiž budou sloužit jako zkušební laboratoře pod širým nebem. Závod Technika společnosti AŽD Praha totiž bude moci v klidu testovat nejmodernější zabezpečovací technologie, což je v běžném provozu na běžných tratích velmi problematické až nemožné. V provozu tak zde budou například zabezpečení tratí s využitím satelitních technologií, rádiově ovládaná přejezdová zabezpečovací zařízení a mnoho dalšího.
Protože společnost AŽD Praha podepsala se Správou železniční dopravní cesty smlouvy o převzetí tratí, v těchto dnech probíhají nejnutnější kroky k tomu, aby se soukromá společnost stala nejenom majitelem, ale po splnění všech zákonných podmínek také provozovatelem. Kromě vlastních tratí jsou v plánu opravy těch budov, které bude společnost AŽD Praha potřebovat ke svému provozu. Například pro instalaci technologií nutných pro testování nových zařízení. Budovy, které společnost nebude potřebovat, chce nabídnout k pronájmu.
Obce, které přiléhají k tratím, dopravce a také příznivce železnice ale nejvíce zajímá, zda budou tratě i nadále k dispozici mimořádnému či pravidelnému železničnímu provozu. „Chci všechny ubezpečit, že provoz na tratích zůstane zachován. Za prvé nám to na pět let ukládají podmínky výběrového řízení a za druhé je to náš zájem. Chceme totiž, aby zůstaly obě tratě takzvaně živé. Co se týče trati Kopidlno–Dolní Bousov, tam pravděpodobně zůstane pouze provoz nostalgických vlaků s tím, že bychom v sezóně velmi rádi zavedli víkendový provoz tří párů parních vlaků. Šlo by o nádherné spojení pro turisty, kteří směřují do zámku v Dětenicích. Co se týče trati Čížkovice–Obrnice, zde máme velké plány. Kromě již nasmlouvaných víkendových vlaků bychom od grafikonu vlakové dopravy 2016/2017 velmi rádi viděli na trati pravidelný provoz minimálně dvou párů vlaků. Dokonce chceme jednat o obnovení nákladního vlakového provozu se společností Unipetrol doprava, která zajišťuje přepravu pro společnost Chemopetrol,“ popisuje plány Zdeněk Chrdle.
Velmi pozitivní je, že obce, které přiléhají k tratím, mají velký zájem na tom, aby byl využit maximální potenciál železnice. Právě proto se vedení AŽD Praha setkalo se starosty obcí, aby je informovalo o plánech. Zástupci akčních skupin dokonce představili v rámci Švestkové dráhy (trať 113) výstupy z projektu Naše vlídná nádraží. Mimo jiné jde o architektonické studie budoucího využití objektů nádraží a blízkého okolí. „Jsem rád, že jsme s obcemi našli společnou řeč, a že jsou stejně zapáleni pro železnici jako naše společnost. To je základ pro úspěšné a hlavně smysluplné využití železničních tratí. A my věříme, že se staneme pro tyto obce vlídnými a vítanými sousedy,“ uzavírá Zdeněk Chrdle.
Datum vložení:
16. 10. 2021 20:48
Datum poslední aktualizace:
20. 5. 2022 9:30